Berry-en-Angelique-2015.reismee.nl

Laatste groet uit Cambodja

" you need tuk tuk sir??"

Die zin zal ons altijd bijblijven als herinnering aan dit bijzondere land.. Uiteraard naast alle geweldige indrukken van de afgelopen dagen.

Afgelopen zondag zijn we aangekomen in Siem Reap met een luxe touringcar vanuit Phnom Penh. Een rit van 315 km over de nieuwe hoofdweg die de lokale bevolking toch verrassend snel heeft weten om te bouwen tot een langwerpige markt van 315 km met aan beide zijde stalletjes die exact hetzelfde verkopen. Daardoor duurde de rit toch 7 uur maar wel met WiFi en een croissantje. Kan de Thalys nog wat van leren..

In Phnom Penh hebben we met een privé gids een indrukwekkend bezoek afgelegd aan de Tuol Sleng museum en de Killing fields die de gruwelijke Pol Pot/Rode Khmer geschiedenis van Cambodja angstaanjagend dichtbij bracht. Daar past enkel stilte bij.

Veel langer geleden maar zeker zo tastbaar was het bezoek aan Angkor Wat. Dit wereldwonder is gebouwd door verschillende koningen op het moment dat Cambodja zowat heel Azië had veroverd. En dat op een paar Olifanten.. Het Angkor complex is het grootste religieuze bouwwerk ter wereld en dat hebben we geweten.. Ook hier waren we blij met onze guide maar die liet ons wel telkens alleen al die tempels opklimmen..

Maar gelukkig kent Siem Reap een "pubstreet" waar Loret de Mar jaloers op is en is het bovendien van tien uur ochtends tot tien uur avonds happy hour is en een 0,3 Ankortje Draft biertje een halve dollar kost. En ijskoud geserveerd wordt.. :-)

Afijn, Ankor Wat is/was wel het terechte hoogtepunt (naast de massage in de Spa van ons hotel..) van onze reis want hier eindigt bijnà ons Azië avontuur.

Morgenvroeg vliegen we naar Bangkok voor een allerlaatste Pad Thai en dan donderdag met Eva air terug naar Schiphol. Aan alle mooie dingen komt een eind..

En we durven het bijna niet te zeggen: daarna nog lekker een weekje genieten met z'n viertjes tegen de knuffelmuur van Center Parcs..

Sabaideeeeee! Ou revoir, goed goan, Berry & Angelique

Evelien

Wat een indrukken hebben jullie te verwerken zeg! Alleen daar heb je dat weekje rust straks al wel nodig denk ik. Wat een cultuurshock????. Goede reis terug gewenst, hoop dat jullie kunnen slapen in het vliegtuig.

Roos en elke

Heeee mama & berr

We hebben jullie verhalen gelezen.
Het was erg leuk jullie reis te volgen.
Ik ( roos ) las dat het er op lloret de mar leek , lijkt me dus wel leuk ????????
Ook werd je i pad gepakt door een aap hahaha lachte ons kapot.

We hebben zin in Duitsland !!

Liefs Ellie en roos

Jan en Ca

Onvoorstelbaar wat jullie allemaal gezien hebben daar, de moeite van het zware reizen loont zich dan wel! Nog een paar leuke dagen gewenst en goede reis terug!