Berry-en-Angelique-2015.reismee.nl

Easy going Luang Prabang

Sabaideeee allemaal!

Na een kleine week Laos begrijpen we dat dit "hallo" betekent..

Allereerst dank voor jullie leuke reacties! Blijft bijzonder om zo ver weg te zijn en toch zo dichtbij dankzij de digitale snelweg. Over snelweg gesproken: het was een prima keus om hiernaartoe te vliegen met Laos Air, duurde 35 minuten inclusief opstijgen en landen en een snack van de stewardessen met het zweet op het veurheufd... Met de taxi waren we een dag onderweg geweest..

Luang Prabang is een oase van rust na het hectische Bangkok en Vientiane. Laos heet officieel Laos PDR, oftewel Peoples Democratic Republic, maar hier Luang Prabang vertalen ze dat als Please Don't Rush.. Deze oude konings stad heeft 200 jaar verborgen in de jungle gelegen en is nu in zijn geheel een Unesco monument. De Fransen hebben hier de westerse " beschaafdheid" gebracht maar vooral ook witte wijn. Merci bien Olivier!:-)

We hebben een bijzonder sfeervol guesthouse onder de Palmbomen en naast een 300 jaar oude Buddha Tempel. Kortom: heerlijk rustig genieten.

We blijven hier nog lekker 2 nachten en vliegen dan maandagochtend naar Pakse om daar met de Henri Dunant heerlijk relaxed de Mekong af te zakken richting Cambodja.

Kortom: het begint verdomd een bietje op vakantie te lieken.. :-)

Sabaideeeeeee, berry & angelique

Jan en Carolien

Leuk om te lezen dat het jullie zo bevalt. Hadden niet gedacht dat er zulke grote afstanden overbrugd dienden te worden! Ga zo door!