Berry-en-Angelique-2015.reismee.nl

Avonturen in Cambodja

Yes, hello everybody! We leven nog.. Maar gezien de matige WiFi verbindingen lukte het niet iets nieuws te posten. Nu dus wel en we zijn net na een helse tocht met de max Verstappen van Cambodja, die met 100 km in de Lexus van zijn baas tussen de spelende kinderen, rennende honden, tuktuks, en overstekende koeien net aangekomen in Phnom Penh in een superluxe hotel aan de boulevard. Een oase van comfort na een aantal wat mindere onderkomens maar wel met geweldige herinneringen. Afgelopen maandag hebben we de beroemde Tad Fane watervallen bezocht en sliepen we in het bijbehorende Eko resort. Les 1: de watervallen zijn in de moesson periode gehuld in dichte mist en les 2: van het woord Eko krijgen we jeuk en van dat bed ook..:-) Gelukkig was het maar 1 nachtje en de volgende dag werden we netjes opgehaald en onze chauffeur bracht ons tot aan de grens tussen zuid Laos en noord cambodja. Hier moesten we eerst langs norse Gestapo grenswachten, een stuk oost Duits achtig niemandsland doorlopen met onze rammelende wieltjes om achtereenvolgens bij dezelfde soort Stasi grenswachten van Cambodja voor het luikje te gaan staan. Tot hun grote verdriet hadden we al een visum à 30 dollar bemachtigd maar desalniettemin moesten we 2 dollar pp betalen voordat we door mochten.. Maar onze nieuwe Cambodjaanse chauffeur stond al klaar om ons naar de aanlegsteiger van de Mekong te brengen. Helaas lag daar niet het verwachte luxe cruiseschip met glimmend dek en kajuitbar maar lag Don Johson ons op te wachten met de longtailboot van zijn opa die bijna zonk onder ons en onze bagage.. Maar dankzij de 250 pk Toyota buitenboord motor wist ie ons na 75 km op de indrukwekkende Mekong veilig in het hotel af te leveren. Haasnoot: dit was pas een sloep...

Tja, lang verhaal kort makend: toen hebben we de beroemde, bijna uitgestorven Irriwaddy zoetwater dolfijn echt life gespot, was ik de iPad bijna kwiet aan een aap, en hebben we 4 uur in een tuk tuk rondgehobbeld om een schildpad een blaadje sla te zien eten.. Kortom: zeldzaam avontuur hier.

De aankomende 2 dagen dus Phonm Penh met morgen een excursie naar de indrukwekkende musea van het Pol Pot regime en de rode Khmer.

En daarna door naar Siem Reap voor het bezoek aan Ankor Wat enz, enz

Hele hartelijke groet, berry en angelique

Ps1: beste collega's : dank voor jullie reacties en braaf doorwerken.

ps2: de pin automaten geven hier dollars. Dus niet net als ons proberen 500.000 Riel te pinnen waarbij de automaat gelukkig aangaf: " amount not available...